Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

We doen ons best om u via deze pagina zo gedetailleerd mogelijk te informeren. Neem contact op bij eventuele vragen.

Inhoud:

Artikel 1- Definities

Artikel 2- Bedrijfsidentiteit / ondernemer

Artikel 3- Relevantie

Artikel 4- Aanbieding

Artikel 5- Overeenkomst

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Artikel 7 - Intrekkingskosten

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 9 - Prijzen

Artikel 10 - Conformiteit en garanties

Artikel 11 - Levering en uitvoering

Artikel 12 - Duur transacties: duur, beëindiging en verlenging

Artikel 13 - Betalingen

Artikel 14 - Klachten

Artikel 15 - Geschillen

Artikel 16 - Aanvullende en afwijkende bepalingen

Artikel 17 - Algemene voorwaarden / Voorwaarden Betalingen achteraf



Artikel 1 - Definities

In deze Voorwaarden / Voorwaarden zijn de volgende definities van toepassing:


Overwegingstijd: de termijn gedurende welke de consument het herroepingsrecht kan uitoefenen.

Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in naam van een bedrijf of beroep en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer.


Dag: kalenderdag


Een lengtetransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks producten en diensten waarvan de leveringsplicht en de inkoop gespreid zijn over een bepaalde periode.


Duurzaam medium: elk instrument dat de ontvanger of de ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die voor een toekomstige periode toegankelijk is voor het doel van de informatie en waarmee de opgeslagen informatie ongewijzigd kan worden gereproduceerd.


Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om de overeenkomst op afstand te beëindigen binnen de bedenktijd.


Ondernemer: de natuurlijke persoon of onderneming die producten op afstand aan consumenten aanbiedt.

Overeenkomst op afstand: een overeenkomst op basis van een door bedrijven georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en diensten, waaronder het sluiten van een overeenkomst met behulp van een of meer technieken voor communicatie op afstand.


Techniek voor communicatie op afstand: een middel dat kan worden gebruikt om een ​​overeenkomst te sluiten zonder dat de consument en de ondernemer gelijktijdig op dezelfde plaats zijn samengekomen.




Artikel 2- Bedrijfsidentiteit / ondernemer


Geregistreerde bedrijfsnaam:

Adres: 

Telefoonnummer:

E-mail:

KvK nummer:

Btw-identificatienummer:


 

  • Als de activiteit van de ondernemer wordt onderworpen aan een relevant vergunningensysteem: de gegevens van de toezichthoudende autoriteit.
  • Als de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:
  • De beroepsvereniging waarvan de ondernemer lid is:
  • Het beroep, de locatie in de EU of in de Europese economische ruimte waar dit beroep is toegewezen:

 

Een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en instructies waar en hoe toegankelijk deze beroepsregels zijn.



Artikel 3- Relevantie


Deze algemene voorwaarden / voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.


Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van de algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Als het redelijkerwijs niet mogelijk is dat voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt aangegeven dat de algemene voorwaarden / voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en op verzoek van de consument deze algemene voorwaarden / voorwaarden aan de consument worden toegezonden zodra mogelijk zonder extra kosten.


Als de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, niettegenstaande het vorige artikel en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, kan de tekst van de algemene voorwaarden / voorwaarden elektronisch aan de consument worden ter beschikking gesteld zodat de tekst op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzaam medium. Als dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar de consument de algemene voorwaarden / voorwaarden elektronisch kan vinden en dat deze voorwaarden / voorwaarden op verzoek van de consument zonder extra kosten elektronisch of anderszins naar de consument worden gestuurd.


Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden / bepalingen ook specifieke product- en servicevoorwaarden van toepassing zijn, zijn het tweede en derde artikel van overeenkomstige toepassing en in geval van tegenstrijdige voorwaarden / voorwaarden kan de consument een beroep doen op de relevante voorwaarden / voorwaarden die het gunstigst zijn voor de consument.



Artikel 4- Aanbieding


Indien een aanbieding een beperkte geldigheid heeft of andere specificaties heeft, wordt dit nadrukkelijk vermeld.

Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige beschrijving van de aangeboden producten en diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een ​​goede beoordeling door de consument van de producten / diensten mogelijk te maken. De afbeeldingen die door de ondernemer worden gebruikt, zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de producten en diensten. Kennelijke fouten en vergissingen binden de ondernemer niet.


Elk aanbod bevat zodanige informatie dat het voor de consument duidelijk is welke rechten en plichten verband houden met het aanbod wanneer dit door de consument wordt aanvaard. Dit betreft met name:

 

  • prijs inclusief belastingen
  • mogelijke bezorgkosten
  • de wijze waarop de overeenkomst tot stand is gekomen en de nodige handtekeningen
  • of het herroepingsrecht wordt toegepast
  • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van het contract
  • de deadline voor het accepteren van het aanbod of de periode waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert
  • het niveau van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten voor het gebruik van de technologie voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere tarief voor communicatie
  • als de overeenkomst na de sluiting is gearchiveerd en zo ja, hoe deze voor de consument te raadplegen
  • de manier waarop de consument, voordat hij de overeenkomst sluit, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte informatie kan controleren en indien nodig ook kan herstellen
  • eventuele andere talen, waaronder het Nederlands, voor de overeenkomst
  • de gedragscodes waaraan de ondernemer is onderworpen en de wijze waarop de consument de gedragscodes elektronisch kan raadplegen; en
  • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurovereenkomst.

 









Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts van toepassing indien de ondernemer dit duidelijk en althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst heeft vermeld.


Uitsluiting van het herroepingsrecht is alleen mogelijk voor de producten d ie door de ondernemer worden opgesteld volgens specificaties van de consument:

b. Dat ze duidelijk persoonlijk van aard zijn

c. Die vanwege hun aard niet kunnen worden geretourneerd

d. Dat snel kan bederven of verouderen

e. Waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft

f. Individuele kranten en tijdschriften

g. Voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

Uitsluiting van het herroepingsrecht is alleen mogelijk voor de volgende diensten:

een. Betreffende logies, vervoer, restaurants of om vrije tijd door te brengen op een bepaalde datum of gedurende een bepaalde periode.

b. Waarvan de levering is begonnen met uitdrukkelijke instemming van de consument voordat de bedenktijd is verstreken.

c. Betting weddenschappen en loterijen



Artikel 9 - Prijzen

Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderende btw-tarieven.


Niettegenstaande het vorige lid kan de ondernemer producten en diensten met variabele prijzen aanbieden wanneer deze prijzen onderhevig zijn aan schommelingen op de financiële markt en de ondernemer geen invloed heeft. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat de genoemde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan ​​indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.


Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst alleen indien de ondernemer dit heeft bedongen en die  het resultaat zijn van wettelijke voorschriften of bepalingen. Of de consument is bevoegd de overeenkomst te beëindigen vanaf de dag waarop de prijsverhoging ingaat. De in het aanbod vermelde prijzen zijn inclusief btw.



Artikel 10 - Conformiteit en garanties

De ondernemer draagt ​​er zorg voor dat de producten en diensten voldoen aan de overeenkomst, zorgt voor de in het aanbod vermelde specificaties, zorgt voor redelijke eisen, deugdelijkheid en / of bruikbaarheid en zorgt op de datum van de oprichting voor de bestaande wettelijke bepalingen en / of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen, zorgt de ondernemer er ook voor dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument krachtens de overeenkomst op de ondernemer kan doen gelden.






Artikel 14 - Klachten

De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.


Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen redelijke tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.



Als een klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, is er een geschil dat onderwerp is van de geschillenregeling.



Artikel 15 - Geschillen

Nederlands recht is uitsluitend van toepassing op overeenkomsten tussen ondernemer en consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben.


In geval van geschillen kan de consument zich wenden tot Stichting WebwinkelKeur en zal deze stichting gratis bemiddelen. Als beide partijen niet tot een oplossing kunnen komen, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht door Stichting GeschilOnline te laten behandelen. (GeschilOnline.nl Foundation) De uitspraak van deze stichting is bindend en zowel de consument als de ondernemer aanvaarden deze bindende uitspraak.



Artikel 16 - Aanvullende en afwijkende bepalingen

Aanvullende of afwijkende bepalingen ten opzichte van de Algemene voorwaarden / voorwaarden mogen de consument niet schaden en moeten zodanig schriftelijk worden vastgelegd dat de consument deze op een toegankelijke manier op een duurzame drager kan opslaan.



© All Rights Reserved

Share by: